Umiejętności biznesowe / Sprzedaż i obsługa klienta

BPF-2002 Negocjacje handlowe

Czas trwania:

2 dni / 16 godzin

Typ szkolenia:

TRADITIONAL Tradycyjne
Cena netto: 1 200,00 zł

Gwarancje:

Gwarancja jakości szkolenia Gwarancja jakości szkolenia
Gwarancja bezpłatnego szkolenia demonstracyjnego Gwarancja bezpłatnego szkolenia demonstracyjnego
Gwarancja dopasowania zakresu szkolenia Gwarancja dopasowania zakresu szkolenia
Gwarancja szkolenia w siedzibie klienta Gwarancja szkolenia w siedzibie klienta
Informacje o szkoleniu

W przeważającym zakresie wynik negocjacji handlowych zależy od umiejętności kontrolowania swoich emocji, wywierania wpływu oraz przejęcia inicjatywy.

Celem szkolenia jest  przekazanie uczestnikom wiedzy oraz umiejętności związanych z prowadzeniem różnego rodzaju taktyk negocjacji „przy stole” oraz negocjacji cenowych. Uczestnicy szkolenia również nauczą się, że negocjacje handlowe nie muszą być czysto cenowe, ale mogą wytwarzać dodatkowe zyski i wartości, których nie brano pod uwagę na początku rozmów negocjacyjnych.

Uczestnicy

Szkolenie przeznaczone jest dla osób zajmujących się sprzedażą i budowaniem relacji z klientami, pracowników sił sprzedaży, przedstawicieli handlowych, opiekunów kluczowych klientów (Key account manager), menedżerów sprzedaży.

Czego się nauczysz
  • Skutecznie zdobywać wartości, które są przedmiotem rozmów „przy stole”
  • Przygotować proces negocjacji, oszacować wartości i interesy obu stron
  • Wykorzystywać negocjacje w procesie sprzedaży
  • Formułować porozumienie podczas negocjacji
  • Stosować techniki negocjacji cenowych
  • Używać technik manipulacji i wywierania wpływu w procesie negocjacji.
Zagadnienia poruszane podczas szkolenia
Definicja i rodzaje negocjacji:
  • Czym jest potoczne rozumienie negocjacji?
  • Jakie są rodzaje negocjacji?
  • Czym są strony, stanowiska, wartości, interesy w procesie negocjacji?
Strategie prowadzenia negocjacji:
  • Miękka i twarda strategia negocjacyjna
  • Integracyjna/rzeczowa strategia negocjacyjna
  • Dlaczego kompromis nie jest najlepszym rozwiązaniem negocjacji?
Negocjacje a proces rozmowy handlowej:
  • Etapy procesu rozmowy handlowej
  • Kiedy należy negocjować w procesie sprzedaży
  • Ustalenia pola negocjacji w kluczowych obszarach procesu.
Zakres negocjacji:
  • Układ stron
  • Układ wartości/interesów
  • Układ BATNA (najlepszych opcji braku porozumienia)
Projektowanie porozumienia:
  • Sekwencja stron
  • Wytwarzanie wartości
  • Badanie i dopasowywanie różnic między stronami.
Strefa możliwego porozumienia - kształtowanie oczekiwań i wyobrażeń:
  • Efekt zakotwiczenia
  • Uzasadnienie stanowiska
  • Technika „oferty – nie - oferty” oraz zasada kontrastu.
Dobijanie targu:
  • Norma wzajemności
  • Gra w ustępstwa
  • Rodzaje zamknięć.
Specyfika negocjacji cenowych:
  • Strefa porozumienia w negocjacjach cenowych – cena graniczna, a oferta wstępna
  • Negocjacje cenowe widziane oczami stron: sprzedający-kupujący
  • Metody prezentacji cen
  • Sztuka czynienia ustępstw
  • Zasady udzielania rabatów
Techniki manipulacji i wywierania wpływu:
  • Zaangażowanie i konsekwencja
  • Społeczny dowód słuszności oraz „efekt diabelskich rogów”
  • Autorytet i niedostępność.
Gwarancja jakości szkolenia

Program Gwarancja jakości szkolenia daje Klientom pewność wysokiej jakości szkoleń realizowanych przez Asseco Data Systems. W sytuacji, w której uczestnik szkolenia odczuwa potrzebę jego powtórzenia, Asseco Data Systems daje taką bezpłatną możliwość w wybranym przez uczestnika terminie i miejscu, spośród szkoleń potwierdzonych do realizacji.


Gwarancja terminu szkolenia

Program Gwarancja terminu szkolenia daje Klientom pewność iż szkolenie, w którym rozważają swój udział odbędzie się w planowanym terminie i lokalizacji. Gwarancja terminu szkolenia to program obejmujący kursy, które odbędą się w planowanym terminie bez względu na ostateczną liczbę uczestników. Wszystkie szkolenia objęte programem są wyróżnione w katalogu szkoleń dedykowaną ikoną http://szkolenia.assecods.pl/HarmonogramSzkolen.


Gwarancja bezpłatnego szkolenia demonstracyjnego

Program Gwarancja bezpłatnego szkolenia demonstracyjnego daje Klientom możliwość bezpłatnego uczestnictwa w szkoleniu, dzięki czemu Klient może zweryfikować jakość świadczonych usług przez Asseco Data Systems i bezpośrednio zapoznać się z ofertą przed podjęciem decyzji o inwestycji w rozwój umiejętności własnych lub swoich pracowników.


Gwarancja dopasowania zakresu szkolenia

Program Gwarancja dopasowania zakresu szkolenia daje Klientom możliwość dostosowania tematyki wybranego szkolenia do własnych potrzeb i oczekiwań, tak aby podczas szkolenia koncentrować się wyłącznie na dostarczaniu wiedzy i umiejętności dokładnie takich, jakich potrzebują jego uczestnicy. Zakres dopasowanego szkolenia może zostać również uzupełniony o tematykę wychodzącą poza zakres szkolenia pierwotnego dotyczącą choćby specyfiki architektury teleinformatycznej lub procedur administracyjnych funkcjonujących w środowisku Klienta bądź analizy przypadku z obszaru codziennej pracy zawodowej w biznesowym otoczeniu Klienta.


Gwarancja szkolenia w siedzibie klienta

Program Gwarancja szkolenia w siedzibie Klienta daje możliwość zorganizowania dowolnego kursu w siedzibie Klienta bądź w innym uzgodnionym pomiędzy Klientem a Asseco Data Systems miejscu na terenie Polski. Program pozwala Klientom ograniczyć wydatki związane z podróżami oraz czasem spędzonym poza biurem przez pracowników. Dodatkową korzyścią jest fakt dyspozycyjności osób biorących udział w szkoleniu w nagłych sytuacjach wtedy, gdy pilnie wymagana jest ich obecność na stanowisku pracy. W przypadku skorzystania z programu Klient zapewnia jedynie salę szkoleniową lub konferencyjną niezbędną do przeprowadzenia szkolenia wraz z podłączeniem do Internetu. Wszystkie pozostałe elementy usługi są zapewniane przez Asseco Data Systems, w tym wszystkie wymagane urządzenia, takie jak notebooki, sieć bezprzewodowa, zdalne laboratoria, oprogramowanie oraz catering.


Terminy szkoleń

Skontaktuj się z nami i uzyskaj rabat na szkolenie